Deklaracja dostępności
Dostępność architektoniczna oraz informacyjno-komunikacyjna
Budynek siedziby, w którym odbywa się obsługa klienta, znajduje się przy ul. Świętego Jana 52 w Bojszowach (43-220). Przed budynkiem znajduje się parking z wyznaczonym miejscem do parkowania dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie parkowania (szersze stanowisko). Do budynku prowadzą 2 wejścia. Budynek jest parterowy.
Wejście główne (frontowe)
Do wejścia prowadzą schody z barierką. Brak jest podjazdu dla wózków.
Wejście dodatkowe
Wejście dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami w szczególności poruszających się na wózkach, a także pracowników firmy. Wejście znajduje się od strony podwórka, na tylnej ścianie budynku. Do wejścia prowadzi stopień (podest), przy którym znajduje się podjazd dla wózków, nie posiadający bariery. Aby skorzystać z tego wejścia, należy zadzwonić do firmy na numer 32/2189177 .
Pomieszczenia obsługi klienta oraz kasa znajdują się na parterze.
Brak jest toalety spełniającej wymagania jak dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie jest dostępna pętla indukcyjna, nie jest wyposażony w głośniki tutupoint.
Do budynku można wejść z psem przewodnikiem oraz z psem asystującym.
Możliwość skorzystania z usług tłumacza polskiego języka migowego będzie dostępna na życzenie, po uprzednim ustaleniu terminu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
Możliwe jest obsłużenie klienta ze szczególnymi potrzebami poza budynkiem, jednak w ograniczonym zakresie, np. przyjęcie lub przekazanie niektórych dokumentów, udzielenie informacji.
W sytuacji wymagającej udzielenia wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami, takie wsparcie będzie udzielone.
Inne możliwości kontaktu, poza bezpośrednim w siedzibie firmy
Telefony
- 32/2189177 – księgowość, płatności
- 32/2189074 – ochrona środowiska
- 32/2189436 – uzgodnienia techniczne, niska emisja/wymiana kotłów grzewczych
- 32/2189174 lub 781 221 181 – oczyszczalnia ścieków/telefony kontaktowe i alarmowe
Poczta email
- gpk@hot.pl (poczta ogólna)
- faktury@gpk.net.pl (faktury, rozliczenia usług)
- oczyszczalnia@gpk.net.pl (ochrona środowiska)
- uzgodnienia@gpk.net.pl (uzgodnienia, niska emisja)
Dostępność cyfrowa
Deklaracja dostępności strony internetowej
Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne w Bojszowach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej gov.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu https://gpkbojszowy.pl/
Data publikacji strony internetowej: 19.03.2020 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29.03.2021 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
- redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
- niektóre opublikowane grafiki zawierają tekst,
- nie wszystkie dokumenty zamieszczone na stronie są w pełni dostępne,
Oświadczenie sporządzono dnia: 30.03.2021 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością cyfrowej dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Ewa Kwolik ,adres poczty elektronicznej oczyszczalnia@gpk.net.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (032) 218-91-77. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.